Emmett techniek

Emmett Techniek is een verbazingwekkend zachte en gevoelige spierontspanningstechniek.
Er wordt lichte druk uitgeoefend op de specifieke Emmett-punten om pijn en ongemak te verminderen, beweging te verbeteren of gespannenheid en beperkte mobiliteit op te heffen.
Daardoor komen interne orgaansystemen en spiersystemen van het lichaam weer in balans en zal de levenskwaliteit verbeteren. Terwijl de lichte druk op de huid wordt doorgegeven aan de fascia (bindweefsel) en even wordt vastgehouden, kunnen blokkades loskomen en kan het lichaam in korte tijd het evenwicht hervinden.
Het zenuwstelsel geeft de fasciastimulatie door aan het brein, waar verdere verwerking en doorgeven aan andere lichaamsdelen plaatsvindt.
Resultaat: vaak een direct voelbare positieve verandering in het lichaam. Een zachte fysieke oplossing van gespannen en verkrampte spiergroepen, vermindert pijn en activeert tegelijkertijd de fysieke en psychische zelfhelende mogelijkheden.
Hoe verloopt het toepassen van Emmett techniek? Emmett Techniek kan worden gegeven in zittende, staande of liggende houding, direct op de huid of door makkelijke kleding heen.Ontspanning bij stress- en spanningstoestanden.
Oplossen van rug-, gewrichts-, hoofdpijn, migraine
Ondersteuning bij problemen met zien of horen
Ontspanning van pijnlijke overbelaste spieren of spiergroepen
Regulatie bij PMS
Ondersteuning bij blaasfunctieproblemen
Optimaliseren van de ademhaling
Verbetering van mobiliteit bij ouderen
Verbeteren van lichamelijke en geestelijke vitaliteit
Verbeteren van lichaamsbalans
Regulering van orgaansystemen: lymfdrainage, spijsvertering etc.